Kde predávať digitálne produkty

Záleží od toho aký digitálny produkt predávate. Všeobecne existujú 3 základné možnosti, každá s vlastnými výhodami a nevýhodami.

Neviete čo sú digitálne produkty? Kliknite sem >>>

1. E-commerce platformy

Sú to webové šablóny, ktoré poskytujú všetky potrebné funkcie na prevádzkovanie internetového obchodu. Nepotrebujete programátora pretože web stránka a eshop sú už pripravené.

Veľkou nevýhodou sú mesačné / ročné poplatky a poplatky za služby, ktoré využívate. Každá platforma má svoje vlastné poplatky.

Najznámejšie e-commerce platformy:

  • Shopify
  • WooCommerce
  • MindNode

2. Digitálne trhoviská

Sú to online platformy, kde môžete predávať svoje produkty bez potreby vytvárania vlastnej webovej stránky. Stretávajú sa tu predajcovia aj kupujúci.

Najznámejšie online trhoviská:

  • Etsy – kompletný návod nájdete tu >>>
  • Amazon
  • Ebay
  • Udemy
  • Gumroad
  • Sellfy
  • Creative Market
  • Teachable
  • Bonanza
  • Sashe.sk
  • Fler.cz

3. Vlastná web stránka

Výhody:

  • Plná kontrola.. Môžete plne kontrolovať vzhľad, funkcie a spôsob prezentácie vašich produktov.
  • Bez poplatkov. Nemusíte platiť provízie tretím stranám.
  • Budovanie značky. Vlastná webová stránka vám umožňuje budovať svoju značku a udržiavať vzťahy so zákazníkmi.

Nevýhody:

  • Počiatočné náklady. Vytvorenie a údržba webovej stránky môže byť nákladné, najmä ak najímate profesionálov.
  • Potrebné znalosti. Vyžaduje technické znalosti a čas na správu webu, zabezpečenie a optimalizáciu.
  • Marketing: Na rozdiel od veľkých trhovísk, budete musieť investovať do marketingu a propagácie, aby ste prilákali návštevníkov.

Návod krok za krokom ako vymyslieť a vytvoriť vlastný digitálny produkt nájdete tu >>>

4. Predaj na sociálnych sieťach

Sociálne siete (Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, TikTok) sa stávajú čoraz populárnejšími miestami pre predaj digitálnych produktov. Môžete vytvoriť obchod priamo na týchto platformách alebo použiť príspevky a reklamy na nasmerovanie zákazníkov na váš obchod.

Výhody:

  • Priamy prístup k zákazníkom: Sociálne siete umožňujú rýchlu a priamu komunikáciu so zákazníkmi.
  • Veľké publikum: Množstvo užívateľov na sociálnych sieťach poskytuje široké možnosti na propagáciu a predaj.
  • Nízke vstupné náklady: Na začiatok nepotrebujete veľký rozpočet, pretože môžete začať s organickými príspevkami a postupne investovať do reklamy.

Nevýhody:

  • Závislosť na platforme: Ste závislí na algoritmoch a pravidlách danej platformy, ktoré sa môžu kedykoľvek zmeniť.
  • Krátka životnosť obsahu: Príspevky na sociálnych sieťach majú krátku životnosť, čo znamená, že musíte pravidelne vytvárať nový obsah.
  • Konkurencia: Na sociálnych médiách je obrovská konkurencia, čo môže znížiť dosah vašich príspevkov.

Ja možné sa predajom digitálnych produktov živiť alebo si privyrobiť?

Digitálne produkty predávam od roku 2016. Prostredníctvom projektu Som handmade tvorca, popri trvalom zamestnaní, som predala viac ako 6000 digitálnych produktov >>>

Napísala som pre vás kompletný návod ako vymyslieť, vytvoriť a predať digitálne produkty. Kliknite sem >>>

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.